لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ایران ۰۱:۳۷

شش تن از معترضان در پیرانشهر به زندان نقده منتقل شدند


زندان نقده در استان آذربایجان غربی
زندان نقده در استان آذربایجان غربی

شش تن از بازداشت‌شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ در پیرانشهر، در استان آذربایجان‌غربی، که در مجموع به بیش از ۵۰ سال حبس محکوم شده‌اند، روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت، به زندان نقده منتقل شدند.

به گزارش سازمان حقوق بشری «هه‌نگاو»، دیاکو ابراهیمی ۳۰ ساله و احسان گلابی ۲۱ ساله، به اتهامات «عضویت در حزب دموکرات، اجتماع وتبانی علیه امنیت کشور، تبلیغ علیه نظام و فیلم‌برداری از اماکن دولتی» هریک به ۱۴ سال حبس محکوم شده‌ا‌ند که ۵ سال از این حکم قابل اجرا است.

همچنین اسماعیل تجلا ۲۳ ساله، علیرضا محمدی ارشد ۲۳ ساله و آرام خالدی نسب ۲۴ ساله، هم به اتهامات «عضویت در حزب دموکرات، اجتماع وتبانی علیه امنیت کشور و تبلیغ علیه نظام» هریک در مجموع به ۶ سال و ۱۱ ماه زندان محکوم شده‌اند که ۳ سال و ۷ ماه آن قابل اجرا است.

به طور معمول، دستگاه‌های امنیتی و قضایی جمهوری اسلامی بازداشت شدگان در اعتراضات را به احزاب و سازمان‌های مخالف متهم و احکام زندان علیه آنها صادر می‌:نند.

هیوا محمودی ۳۳ ساله، نیز به اتهام «اجتماع وتبانی علیه امنیت کشور» به دو سال حبس محکوم شده است.

به گزارش هه‌نگاو، این شش شهروند که از اهالی روستای «پسوی» از توابع شهرستان پیرانشهر هستند، در جریان اعتراضات سراسری به کشته‌شدن مهسا (ژینا) امینی در بازداشت گشت ارشاد، به دست ماموران حکومتی بازداشت و پس از مدتی با قرار وثیقه به طو رموقت آزاد شده بودند.

XS
SM
MD
LG