لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ایران ۰۷:۴۵

به‌دنبال حوادث اخیر برای هواپیماهای بوئینگ، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره این شرکت کناره‌گیری می‌کنند


به دنبال بروز حوادث متعدد در چند سال اخیر برای هواپیماهای بوئینگ، دیوید کالهون مدیرعامل این شرکت آمریکایی در پایان سال جاری از سمت خود کناره‌گیری خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتد‌پرس، شرکت بوئینگ روز دوشنبه اعلام کرد استن دیل، رئیس و مدیرعامل بخش هواپیماهای تجاری این شرکت نیز، بازنشسته خواهد شد.

بر اساس این گزارش، لری کلنر، رئیس هیئت مدیره این غول آمریکایی صنعت هوانوردی در جهان نیز اعلام کرده است که قصد ندارد در انتخابات مجدد شرکت کند.

پانزدهم دی‌ماه تکه‌ای از پنل خروجی یک هواپیمای بوئینگ مدل «۷۳۷ مکس» خطوط هوایی آلاسکا در مسیر اورگان به کالیفرنیا جدا شد و هواپیما مجبور به فرود اضطراری شد.

هواپیما که حامل ۱۷۱ مسافر و ۶ خدمه بود، به سلامت بر زمین نشست.

پس از آن، اداره هوانوردی فدرال آمریکا دستور بازرسی بیش از ۱۰۰ هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس را صادر کرد. این دستور باعث زمین‌گیر شدن ۱۷۱ فروند از این هواپیماها شد.

این نهاد دولتی اخیرا دستور ممیزی خطوط مونتاژ یکی از کارخانجات بوئینگ در نزدیکی سیاتل را صادر کرده؛ جایی که مدل‌های مشابه بوئینگ هواپیمایی آلاسکا را می‌سازد.


آن حادثه نگرانی‌های ایمنی بوئینگ را به بالاترین سطح از زمان دو سقوط هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ که منجر به کشته شدن ۳۴۶ تن شد، رساند.

XS
SM
MD
LG