لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ایران ۰۰:۳۳

کاخ سفید: اسرائیل پذیرفته است به نگرانی‌های آمریکا درباره تهاجم به رفح توجه کند


جان کربی، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در امور ارتباطات،
جان کربی، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در امور ارتباطات،

جان کربی، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در امور ارتباطات، روز یکشنبه ٩ اردیبهشت گفت اسرائیل پذیرفته است که به نگرانی‌های آمریکا درباره تهاجم به مرز رفح در غزه توجه کند.

یک مقام ارشد دفاعی اسرائیل روز چهارشنبه گفته بود به‌رغم هشدارهای بین‌المللی درباره وقوع یک فاجعه انسانی، ارتش اسرائیل آماده تخلیه غیرنظامیان از رفح و حمله به مواضع حماس در این شهر است.

کاخ سفید اعلام کرده که بدون یک طرح بشردوستانه مناسب و معتبر نمی‌تواند از عملیات رفح پشتیبانی کند.

آقای کربی در مصاحبه روز یکشنبه خود با کانال خبری ای‌بی‌سی گفت: «آنها به ما اطمینان داده‌اند تا زمانی که فرصت نداشته باشیم دیدگاه‌ها و نگرانی‌هایمان را به طور واقعی با آنها در میان بگذاریم، وارد رفح نخواهند شد.»

همزمان با تشدید کارزار دیپلماتیک آمریکا برای برای جلوگیری از افزایش تنش‌ها در منطقه، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، در روزهای آتی به خاورمیانه می‌رود.

جان کربی گفت جهان به فشارهای خود برای برقراری آتش‌بس موقت که واشنگتن می‌خواهد حداقل شش هفته طول بکشد، ادامه خواهد داد.

این در حالی است که یک مقام حماس روز یکشنبه به خبرگزاری رویترز گفت هیئتی از این گروه اسلامگرا برای مذاکرات آتش‌بس روز دوشنبه وارد قاهره می‌شود.

جان کربی به ای‌بی‌سی گفت کاخ سفید امیدوار است پس از آتش‌بس موقت شش هفته‌ای، توافق پایدارتری حاصل شود.

به گفته او، «اسرائیلی‌ها شروع به انجام تعهداتی کرده‌اند که رئیس جمهوری آمریکا از آنها خواسته است.»

جو بایدن اوایل ماه آوریل به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، گفت اسرائیل از غیرنظامیان و امدادگران خارجی در غزه محافظت کند چون در غیر اینصورت آمریکا حمایت از اسرائیل در جنگ علیه شبه‌نظامیان حماس را محدود خواهد کرد.

XS
SM
MD
LG