لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ایران ۱۶:۵۶

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل حملات جمهوری اسلامی علیه اسرائیل را محکوم کرد


ولکر ترک، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل.
ولکر ترک، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل.

ولکر ترک، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل، روز یکشنبه ۲۶ فروردین، حملات گسترده جمهوری اسلامی ایران علیه اسرائیل را به شدت محکوم کرد.

ترک گفت: «چنین حملات موشکی و پهپادی می‌تواند منجر به آسیب قابل توجهی فراتر از اهداف نظامی شود و غیرنظامیان را در معرض خطر قرار دهد.»

او این حملات را آتش‌افروزی در منطقه توصیف کرد و از همه طرف‌ها خواست که به قوانین بین‌المللی بشردوستانه و قوانین بین المللی حقوق بشر پایبند باشند.

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل ابراز نگرانی کرد که اگر این حملات منجر به تشدید گسترده‌تر تنش در خاورمیانه شود آسیب‌های سنگین بشردوستانه به همراه خواهد داشت. او خواستار اتخاذ اقداماتی از سوی طرف‌های درگیر «به ویژه کشورهای ثالث، و آن‌هایی که نفوذ دارند» در راستای تنش‌زدایی شد تا «وضعیتی که در حال حاضر به شدت مخاطره‌آمیز است، به وخامت بیشتری نینجامد.»

در پی حمله پهپادی و موشکی جمهوری اسلامی به اسرائیل در شامگاه شنبه، کشورهای غربی این حمله را محکوم کردند و تنها گروه شبه نظامی مورد حمایت جمهوری اسلامی، حماس، از این حملات دفاع کرد.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده نیز در پیامی مشابه همچون دیگر اعضای ارشد دولت بایدن، ضمن محکوم کردن حملات جمهوری اسلامی به اسرائیل در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: تعهد ایالات متحده به امنیت اسرائیل «آهنین» است و ما حمله ایران به اسرائیل را محکوم می‌کنیم.

XS
SM
MD
LG