لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ایران ۰۲:۱۴

خط خوردن نام دومین داور زن از قضاوت دربی؛ فدراسیون فوتبال علت حذف مهسا قربانی را اعلام نکرد


مهسا قربانی، داور فوتبال
مهسا قربانی، داور فوتبال

پس از حذف مهناز ذکایی از داوری دربی، این بار نام مهسا قربانی که قرار بود در اتاق کمک داور ویدئویی حضور داشته باشد نیز منتفی شد. فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی هنوز علت این تصمیم را اعلام نکرده است.

بر اساس گزارش‌های پیشین، قرار بود مهسا قربانی، در صد و سومین دربی تهران به عنوان یکی از داوران در اتاق «وی‌ای‌آر» حضور داشته باشد، اما بنا بر گزارش خبرگزاری‌های حکومتی در ایران، فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی روز چهارشنبه ۲۳ اسفند، ساعاتی پیش از برگزاری مسابقه اعلام کرد که حضور این داور زن «منتفی» است.

دربی پایتخت از ساعت هشت شب چهارشنبه با داوری وحید کاظمی و کمک داوری سعید قاسمی و حسن انتظاری در ورزشگاه آزادی در تهران آغاز شد و تا زمان تنظیم این خبر نیمه نخست بازی با نتیجه مساوی بدون گل به پایان رسیده است.

داور چهارم این رویداد ورزشی پیام حیدری است و موعود بنیادی‌فر و سعدالله گلمرادی از کشور تاجیکستان به عنوان کمک داور ویدئویی در اتاق وی‌ای‌ار حضور دارند.

حمید جباری، تحلیلگر ورزشی، درباره این خبر، خطاب به مقامات مسئول در ایکس نوشت که پس از کار گذاشتن «مهناز ذکایی به اتهام هوادار پرسپولیس بودن» حالا مهسا قربانی را نیز «کنار گذاشتید تا مجلس کامل مردانه باب میل خودتان» شود.

مهسا قربانی، متولد سال ۱۳۶۸ در تهران است. او کارشناس ارشد در رشته مدیریت بازاریابی ورزشی و داور مسابقه‌های لیگ برتر فوتبال زنان ایران است.

قربانی همچنین از سال ۱۳۹۶ خورشیدی داور بین‌المللی فیفا است و پیش از این داوری مسابقات مردان را نیز به عنوان نخستین داور فوتبال زن ایرانی در کارنامه خود داشته است.

پیش از مهسا قربانی، قرار بود مهناز ذکایی به عنوان داور در اتاق وی‌ای‌آر حضور داشته باشد. اما به دلیل آن چه انتشار عکسی از او در جایگاه تماشاچیان پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا در دیدار پرسپولیس و کاشیما عنوان شد، از فهرست حذف شد.

فدراسیون فوتبال ادعا کرده بود که برای جلوگیری از «هرگونه شائبه»، نام ذکایی را از فهرست داوران این مسابقه خط‌ زده، اما اکنون نام دومین داور زن که قرار بود در دربی چهارشنبه حضور داشته باشد نیز چند ساعت پیش از برگزاری مسابقه خط خورد.

XS
SM
MD
LG