لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ایران ۰۲:۱۱

ادامه پیروزی‌های تیم ملی فوتسال زنان ایران در «کافا»؛ ترکمنستان هم گلباران شد


تیم ملی فوتسال زنان ایران در برابر ترکمنستان.
تیم ملی فوتسال زنان ایران در برابر ترکمنستان.

تیم ملی فوتسال زنان ایران در سومین دیدار خود در مسابقات فوتبال آسیای مرکزی، «کافا»، با ۹ گل ترکمنستان را در هم کوبید.

این تیم که پس از پیروزی مقابل ازبکستان و قرقیزستان به مصاف ترکمنستان رفت، با ارئه یک بازی درخشان، سومین حریف خود را شکست داد و گام دیگری به جام قهرمانی این مسابقات نزدیک‌تر شد.

تیم ملی فوتسال زنان ایران در مجموع سه بازی، ۲۵ بار دروازه حریفان را گشوده است و هجومی‌ترین تیم تورنمنت کافا محسوب می‌شود.

این تیم که یکشنبه در آخرین بازی خود به مصاف تاجیکستان، میزبان مسابقات می‌رود، از شانس زیادی برای کسب سومین عنوان قهرمانی متوالی خود در تورنمنت کافا برخوردار است. در مسابقات قهرمانی فوتسال زنان کافا، تیم‌های ایران، تاجیکستان، ازبکستان، ترکمنستان، و قرقیزستان، شرکت دارند.

فروزان سلیمانی، سرمربی تیم ملی فوتسال ایران، با مجموعه‌ای از بازیکنان جوان و ترکیبی متفاوت راهی تورنمنت کافا شده است. او در گفت‌وگو یا رسانه‌های داخل ایران، این مسابقات را «بازی‌های تدارکاتی و فرصتی برای کسب تجربه بازیکنان جوان» توصیف کرده بود.

پیروزی‌های متوالی دختران ایرانی که با حجاب اجباری در میادین حاضر می‌شوند، در شرایطی رقم می‌خورد که این تیم بدون تدارکات مناسب راهی تاجیکستان شده است.

در ماه‌های اخیر بسیاری از مربیان و بازیکنان از وضعیت نه چندان مناسب در فوتسال زنان ایران گله کردند و خواستار حمایت بیشتر مسئولین ورزش کشور شدند. مسابقات لیگ برتر فوتسال زنان ایران که همواره محلی برای معرفی ستاره‌های جوان و پیشرفت بازیکنان بود، اخیرا با چالش‌های زیادی مواجه شده است.

تعدادی از بازیکنان مطرح به دلیل دستمزد اندک، نبود اسپانسر، عدم حمایت مسئولین، پخش نشدن بازی‌های لیگ در صدا و سیمای جمهوری اسلامی، و برخی دلایل دیگر، در حال وداع با این رشته ورزشی هستند.

این در حالی است که تیم‌ ملی فوتسال زنان ایران، قهرمان آسیا است و با مجموعه‌ای از بازیکنان مستعد در تمامی خطوط، از بهترین تیم‌های قاره کهن محسوب می‌شود.

برخی از منتقدین، فدراسیون فوتبال ایران را نیز به تبعیض جنسیتی متهم می‌کنند، و می‌گویند که بودجه و امکانات بیشتری را در اختیار تیم‌های ملی فوتسال مردان قرار می‌دهد و توجه کافی به وضعیت تیم‌های ملی فوتسال زنان ندارد.

XS
SM
MD
LG