لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ایران ۰۳:۴۹
حرکت تانک‌های ارتش اسرائیل در نزدیکی مرز غزه (دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳)
حرکت تانک‌های ارتش اسرائیل در نزدیکی مرز غزه (دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳)

زنده بلاگ| پیشروی ارتش اسرائیل به سمت جبالیا در شمال غزه همزمان با عملیات در رفح

گزارش لحظه به لحظه از آخرین تحولات خاورمیانه پس از حملات تلافی‌جویانه اسرائیل علیه جمهوری اسلامی ایران

۱۸:۳۲ ۶.۲.۱۴۰۳

بیانیه مشترک ۱۸ کشور: حماس باید گروگان‌ها را آزاد کند

آمریکا و ۱۷ کشور دیگر در بیانیه مشترکی در روز پنجشنبه ششم اردیبهشت، خواستار آزادی فوری همه گروگان‌هایی شده‌اند که بیش از ۲۰۰ روز است که در دست گروه شبه‌نظامی حماس هستند.

۱۸:۳۲ ۶.۲.۱۴۰۳

قطعنامه‌ پارلمان اروپا: سپاه و کلیت حزب‌الله لبنان باید در فهرست «سازمان‌های تروریستی» قرار گیرند

نمایندگان پارلمان اروپا روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت با تصویب قطعنامه‌ای خواستار افزودن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و کلیت حزب‌الله لبنان به فهرست سازمان‌های تروریستی از سوی اتحادیه اروپا شدند.

۱۰:۵۵ ۶.۲.۱۴۰۳

دادگاهی در پرو حکم بازداشت متهم ایرانی پرونده توطئه برای کشتن اسرائیلی‌ها را صادر کرد

قاضی دادگاهی در پرو روز چهارشنبه حکم ۱۸ ماه بازداشت برای یک شهروند ایران و دو شهروند پرو را به اتهام تلاش برای کشتن دو اسرائیلی ساکن این کشور واقع در آمریکای جنوبی صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این حکم پیشگیرانه که روز سه‌شنبه صادر اما خبر آن چهارشنبه منتشر شد، در حالی است که متهمان هنوز در مراحل رسیدگی حقوقی و بازجویی قرار دارند.

پلیس پرو اسفند گذشته از بازداشت یک ایرانی به‌نام مجید عزیزی به اتهام سازماندهی «هسته تروریستی» برای ترور یک اسرائیلی در نشست سازمان همکاری اقتصادی آسیا و اقیانوسیه (اپک) خبر داده بود.

۰۳:۰۷ ۶.۲.۱۴۰۳

کاخ سفید: درچارچوب قانون بودجه تکمیلی امنیت ملی، تحریمهای بیشتری علیه جمهوری اسلامی اعمال می‌شود

۰۳:۰۵ ۶.۲.۱۴۰۳

حوثی‌ها مدعی شدند که دو کشتی و یک ناو آمریکایی را هدف گرفته‌اند؛ سنتکام این ادعا را رد کرد

۲۰:۱۱ ۵.۲.۱۴۰۳

بایدن پس از امضای بودجه تکمیلی امنیت ملی: روز خوبی برای آمریکا و امنیت جهان است

ئیس‌جمهوری آمریکا روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت لایحه چهارگانه بودجه تکمیلی امنیت ملی را که شامل میلیاردها دلار کمک به اوکراین، اسرائیل، و تایوان است، امضا کرد.

جو بایدن،‌ رئیس‌جمهوری ایالات متحده، دقایقی پس از امضای این بودجه تکمیلی در سخنانی گفت که «امروز روز خوبی برای آمریکا، اروپا، و برای صلح جهانی به معنای واقعی است» و «نتیجه‌بخش است.»

او با بیان این که «این قانون شامل حمایت حیاتی از اسرائیل نیز است»، با اشار به این که ۱۰ روز پیش جمهوری اسلامی ایران «بیش از ۱۰۰ فروند موشک و پهپاد به اسرائیل پرتاب کرد»، این حمله را «بی‌سابقه» خواند.

او با اشاره به حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از «حزب‌الله، حماس، و سایر گروه‌های نیابتی‌اش»، گفت که این پرتابه‌ها «آسیب جدی‌ای» در پی نداشت.

جو بایدن تأکید کرد: «تعهد من به اسرائیل آهنین است و امنیت اسرائیل بسیار حساس است. ما همواره می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که اسرائیل آن چه را که برای دفاع از خودش در برابر ایران و نبابتی‌های تروریستی آن لازم است، در اختیار دارد.»

به گفته رئیس‌جمهوری آمریکا، «با این کمک ایالات متحده می‌تواند با پر کردن زرادخانه‌های پدافند هوایی، به اسرائیل کمک کند و اطمینان حاصل کند که ایران نمی‌تواند ویرانگری کند و حملاتی را که ۱۰ روز پیش انجام داد مشابهش را انجام بدهد.»

۲۰:۱۰ ۵.۲.۱۴۰۳

کاهش حضور نظامی جمهوری اسلامی در سوریه در پی حملات منتسب به اسرائیل

گزارش‌ها حاکی از کمرنگ شدن رد پای نظامی جمهوری اسلامی در سوریه پس از حملات متوالی منتسب به اسرائیل، است.

خبرگزاری فرانسه روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت به نقل از یک منبع نزدیک به حزب‌الله لبنان و دیدبان حقوق بشر سوریه گزارش داد جمهوری اسلامی که در طول بیش از یک دهه جنگ داخلی در سوریه از نیروهای دولت بشار اسد حمایت نظامی کرده است، به دنبال حملاتی که فرماندهان سپاه را در ماه‌های اخیر هدف قرار داده‌اند، «نیروهای خود را از جنوب سوریه، از جمله استان‌های قنیطره و درعا، که در مجاورت بلندی‌های جولان قرار دارد، خارج کرده است.»

۰۳:۳۴ ۵.۲.۱۴۰۳

در دویستمین روز جنگ غزه، بریتانیا و آلمان از حماس خواستند همه گروگان‌ها را آزاد کند

۰۲:۵۹ ۵.۲.۱۴۰۳

کانادا از حماس خواست تا همه گروگانها را فورا آزاد وبا آتش‌بس موافقت کند

ملانی جولی وزیر امور خارجه کانادا روز سه‌شنبه در یادداشتی در «ایکس» نوشت: «از حماس درخواست می‌کنیم که همه گروگان‌ها را فورا آزاد و با برقراری آتش‌بسی پایدار موافقت کند.»

او اضافه کرد:« ۲۰۰ روز از گروگانگیری تروریستهای حماس می‌گذرد و گروگانها همچنان در اسارت این گروه هستند و خانواده‌ها و عزیزانشان همچنان با دردهای وصف‌ناپذیر در انتظار بازگشت آنها به خانه، حماس باید همه گروگانها را آزاد کند.»

در جریان حمله تروریستی ۱۵ مهر شبه نظامیان فلسطینی به جنوب اسرائیل ۱۲۰۰ تن عمدتا غیرنظامی از جمله زنان، کودکان، و سالخوردگان به قتل رسیدند و ۲۵۳ تن دیگر به عنوان گروگان به نوار غزه برده شدند. در حال حاضر حدود ۱۳۰ تن از گروگان ها همچنان در دست شبه نظامیان فلسطینی اسیر هستند.

۱۸:۱۹ ۴.۲.۱۴۰۳

ارتش اسرائیل: دو فرمانده میدانی حزب‌الله لبنان کشته شدند

همزمان با ادامه جنگ حماس و اسرائیل در غزه، حزب‌الله لبنان که از سوی جمهوری اسلامی ایران حمایت می‌شود به تبادل آتش با اسرائیل ادامه می‌دهد.

بارگذاری بیشتر

XS
SM
MD
LG