لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ ایران ۰۷:۳۱

رئیس کمیسیون اروپا خطاب به مردم اوکراین: این «مبارزه» ما هم هست


اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، و جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، به هنگام بازدید از بوچا، حومه کی‌یف. ۱۹ فروردین ۱۴۰۱
اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، و جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، به هنگام بازدید از بوچا، حومه کی‌یف. ۱۹ فروردین ۱۴۰۱

اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، و جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، روز جمعه تصاویری را از حضور خود در کنار جنازه‌های قربانیان شهر بوچا منتشر کردند.

خانم فون در لاین با انتشار توییتی ضمن ابراز تاسف شدید نسبت به «درهم‌شکستن انسانیت» در شهر بوچا، با تاکید بر این که عدالت در مورد مرتکبان این قساوت‌ها اجرا خواهد شد، خطاب به مردم اوکراین گفت: «مبارزه شما مبارزه ما [نیز] هست. من امروز در کی‌یف هستم تا به شما بگویم اروپا در کنار شما است.»

رئیس کمیسیون اروپا ساعاتی پیش از آن در واکنش به حمله موشکی منتسب به روسیه که به کشته شدن ۵۰ تن در یک ایستگاه قطار در شرق اوکراین منجر شد، مراتب تاسف و هم‌دردی خود را به ولودیمیر زلنسکی و قربانیان این حادثه ابراز کرد.

جوزپ بورل نیز در رشته توییتی، ضمن ابراز تاسف نسبت به قساوت‌هایی که روسیه در بوچا و سایر شهرهای اوکراین مرتکب شده است، انجام تحقیقات و مجازات عاملان این «جنایات جنگی» را خواستار شد.

اتحادیه اروپا روز جمعه پنجمین بسته تحریمی خود علیه روسیه از آغاز تهاجم به اوکراین را اعلام کرد. این بسته تحریمی شامل ممنوعیت واردات زغال‌سنگ، چوب، مواد شیمیایی، و شمار دیگری از محصولات روسی است و از تردد کشتی‌ها و کامیون‌های روسی در آب‌ها و جاده‌های کشورهای عضو اتحادیه اروپا و هرگونه تراکنش با چهار بانک روسیه‌ای جلوگیری می‌کند.

رئیس کمیسیون اروپا و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز جمعه به همراه نخست‌وزیر اسلواکی به کی‌یف رفتند.

XS
SM
MD
LG