لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ایران ۱۹:۲۵

در پی تنش در خاورمیانه؛ هلند سفارت خود در تهران را «به طور موقت» تعطیل کرد 


وزارت امور خارجه هلند روز شنبه ۲۵ فروردین از تعطیلی «موقت» سفارتخانه خود در تهران خبر داد.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای با اشاره به افزایش تنش‌ها بین حکومت ایران و اسرائیل اعلام کرد که هلند به عنوان یک «اقدام احتیاطی» روز یکشنبه سفارت خود در تهران را تعطیل خواهد کرد. این وزارتخانه همچنین گفته است برای بازگشایی سفارتخانه در روزهای آتی تصمیم گیری خواهد کرد.

همزمان با افزایش احتمال رویارویی نظامی جمهوری اسلامی و اسرائیل، شماری از کشورهای اروپایی خواستار حفظ امنیت شهروندان خود شدند.

آلمان روز جمعه با صدور بیانیه‌ای از شهروندان خود خواست که ایران را ترک کنند و اعلام کرد که خطر افزایش ناگهانی تنش‌های موجود جمهوری اسلامی با اسرائیل وجود دارد و ممکن است آلمانی‌ها در برابر «خطر دستگیری خودسرانه» در این کشور قرار بگیرند.

شرکت هواپیمایی ایرفرانس نیز در آخرین ساعات روز جمعه با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که به دلیل «شرایط بحرانی» در حال حاضر بر فراز حریم هوایی ایران پرواز نخواهد کرد. بنابراین اطلاعیه این تصمیم در پی «تنش زیاد در خاورمیانه» اتخاذ شده است. آنگونه که سخنگوی این شرکت هواپیمایی گفته است، سه پرواز متعلق به این شرکت هوایی مسیر‌های خود را که قرار بود بر فراز آسمان ایران صورت بگیرد تغییر داده و با تاخیر چندساعته به مقصد خواهند رسید.

پیش‌تر دو شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزا و هواپیمایی اتریش نیز از تعلیق و تغییر مسیر پروز‌های خود به ایران خبر داده بودند.

در جریان حمله منتسب به اسرائیل به کنسولگری جمهوری اسلامی در دمشق در روز ۱۳ فروردین، هفت تن از فرماندهان ارشد و اعضای نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کشته شدند. از آن هنگام، رهبر و سایر مقامات جمهوری اسلامی اقدام به تهدید در مورد حمله تلافی‌جویانه به اسرائیل کرده‌اند.

XS
SM
MD
LG