لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ ایران ۰۶:۳۲

حمایت آلمان از دور ششم تحریم‌های نفتی اروپا علیه روسیه


دولت آلمان می‌گوید که از طرح جدید تحریم‌های نفتی اتحادیه اروپا علیه روسیه حمایت می‌کند.

رابرت هابک وزیر اقتصاد آلمان، می‌گوید که آلمان بخشی از تحریم‌های نفتی را علیه روسیه عملی خواهد کرد. هابک در آخرین اظهار نظرهای خود درباره تصمیم کمیسیون اتحادیه اروپا در اجرایی کردن ششمین دور تحریم‌ها علیه روسیه، گفت که کنار هم پیمانانش خواهد ماند و صادرات بخش انرژی به روسیه را تحریم خواهد کرد.

اتحادیه اروپا در جدیدترین مذاکرات خود و به دنبال تداوم تهاجم مسکو علیه اوکراین، بسته ششم تحریم‌ها علیه روسیه را که عمدتا حاوی تحریم‌های نفتی است، بر روی میز همپیمانانش قرار داده و آلمان، قدرتمندترین اقتصاد این بلوک اروپایی، می‌گوید که از این تحریم‌ها حمایت خواهد کرد هرچند که برلین همچنان معتقد است این توقف صادرات انرژی از روسیه می‌تواند به کاهش رشد اقتصادی آلمان و افزایش نرخ تورم منتهی شود.

بهزاد احمدی نیا، خبرنگار حوزه اقتصاد معتقد است که در حال حاضر آلمان توان این مقابله را دارد، هر چند برای او این شرایط مطلوب نیست که فشاری را متحمل شود. به گفته احمدی نیا، در وضعیت موجود، وقتی تمامی اتحادیه اروپا بر سر تحریم روسیه به یک توافق جامع رسیده‌اند و از سوی دیگر روسیه پرداخت طلب خود را به روبل می‌خواهد، آلمان چه همراهی کند و چه نکند، هزینه انرژی بالا خواهد رفت.

تهاجم روسیه علیه اوکراین و تحریم‌های پی درپی آمریکا و اتحادیه اروپا علیه مسکو، با گذشت بیش از ۶۷ روز از آغاز درگیری، همچنان ادامه دارد. این درحالی است که اولاف شولتز صدراعظم آلمان با این انتقاد روبروست که با اتحادیه اروپا در ارسال تسلیحات نظامی سنگین به اوکراین، همکاری نمی کند.

صدراعظم آلمان روز یکشنبه بار دیگر انتقادها مبنی بر عدم رهبری آلمان در تلاش‌های غرب برای تأمین سلاح‌های سنگین اوکراین جهت دفع تهاجم روسیه را رد کرد و گفت: «ترجیح می‌دهد محتاط باشد تا تصمیمات عجولانه بگیرد.»

نتایج آخرین نظرسنجی نشریه پرتیراژ آلمانی بیلدآم‌زونتاگ نشان می دهد که ۵۴ درصد از جامعه آلمان از مدیریت شولتز در هنگام بحران ناراضی‌اند و محبوبیت او به ۳۲ درصد کاهش یافته است.

XS
SM
MD
LG