لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ایران ۲۲:۰۳

افزایش رقابت در بازار خودروهای برقی؛ تسلا قیمت‌ها را پس از آلمان در آمریکا هم کاهش می‌دهد


شرکت آمریکایی تسلا، کمتر از یک ماه پس از کاهش قیمت خودروی برقی مدل وای (Y) خود در آلمان، برگ تازه‌ای را رو کرد و این بار قیمت برخی از خودروهای مدل وای (Y) تولیدی‌اش در ایالات متحده را به‌طور موقت تا ۲۹ فوریه کاهش می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بنابر اعلام تسلا قیمت خودروهای مدل وای دیفرانسیل عقب و مدل وای با برد باتری بالا اکنون به ۴۲ هزار و ۹۹۰ دلار و ۴۷ هزار و ۹۹۰ دلار کاهش می‌یابند، که نشان‌دهنده به ترتیب دو و سه دهم و دو درصد تخفیف است.

در حالی که قیمت مدل وای پروفورمنس که سری اسپرت خوانده می‌شود و نیز سایر مدل‌های تسلا بدون تغییر باقی مانده است، اما کاهش اعلام شده برای تحویل تا ۲۹ فوریه اعمال می‌شود و قیمت‌ها در یکم مارس ۱۰۰۰ دلار یا بیشتر، افزایش می‌یابد.

در ماه گذشته میلادی، ژانویه، تسلا در مورد «فروش پائین‌تر از پیش‌بینی» در سال ۲۰۲۴ هشدار داده بود، زیرا این شرکت پیشرو در حوزه خودروهای برقی در جهان بر تولید نسل بعدی خودروی الکتریکی خود با نام رمزی «Redwood» تمرکز دارد.

از سوی دیگر روانه شدن خودروهای برقی ارزان قیمت، مانند خودرو BYD ساخت چین، دور تازه‌ای از رقابت را برای تسلا باز می‌کند. فروش BYD در سه ماهه پایانی سال گذشته از تسلا، به عنوان برترین سازنده خودروهای برقی در جهان، پیشی گرفت.

پیش‌تر نیز با افزایش رقابت میان سازندگان خودروهای برقی در بازارهای جهانی، شرکت آمریکایی تسلا تصمیم گرفته بود که برنامه‌های تشویقی متنوعی را در کشورهای مختلف برای جذب هر چه بیشتر خریدار در کشورهای مختلف ارائه دهد.

تسلا اعلام کرده بود خریداران مدل‌های ۳ و مدل وای مبلغ ۵۰۰ دلار را به عنوان مشوق دریافت خواهند کرد، و این تنها امتیاز هم نیست، چرا که در کنارش می‌توانند از امکان رانندگی کاملا خودکار تسلا نیز به مدت سه ماه بهره‌مند شوند.

XS
SM
MD
LG