لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ایران ۲۰:۰۹

جمهوری اسلامی از فیفا خواست فوتبال اسرائیل را به دلیل جنگ در غزه تعلیق کند


فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی روز شنبه اعلام کرد که از فدراسیون جهانی فوتبال، فیفا، خواسته است تا فدراسیون فوتبال اسرائیل را به دلیل جنگ این کشور در غزه به‌طور کامل از تمامی فعالیت‌های مرتبط با فوتبال تعلیق کند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتد‌پرس، فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی از فیفا و انجمن‌های عضو آن خواسته برای رسیدگی به آنچه «جنایات اسرائیلی‌ها» می‌خواند و نیز ارائه کمک‌های بشردوستانه به غزه، «اقدامات فوری و جدی» انجام دهد.

به دنبال حمله هفتم اکتبر گروه تروریستی حماس تحت حمایت جمهوری اسلامی به اسرائیل و آغاز جنگ در غزه، جمهوری اسلامی که موجودیت اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسد، اقدامات حماس را ستود، اما دخالت مستقیم در آن حملات را رد کرد.

جمهوری اسلامی با وجود ادعای تفکیک قائل شدن میان ورزش و سیاست، مانع رویارویی ورزشکاران ایرانی با ورزشکاران اسرائیلی می‌شود و این سیاست هزینه‌های هنگفتی را بر ورزش کشور و بسیاری از ورزشکاران تحمیل کرده است.

شبکه خبری اسکای نیوز روز پنجشنبه گزارش داده بود برخی از اتحادیه‌های فوتبال کشورهای خاورمیانه، از جمله عربستان سعودی، قطر و امارات متحده عربی خواستار اعمال محدودیت بر فوتبال اسرائیل، به دلیل مناقشه غزه، شده‌اند.

XS
SM
MD
LG