لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ایران ۱۱:۴۳

قطر با پیروزی در مقابل اردن بار دیگر قهرمان جام ملت‌های آسیا شد


تیم ملی فوتبال قطر روز شنبه ۲۱ بهمن، تیم ملی فوتبال اردن را در ورزشگاه «لوسیل» قطر با سه گل پنالتی اکرم عفیف، شکست داد و بار دیگر قهرمانی جام ملت‌های اسیا را از آن خود کرد.

اردن به امید کسب اولین جام خود در فینال جام ملت های آسیا بازی می‌کرد، اما این قطر بود که در مقابل حدود ۹۰ هزار تماشاچی، از جمله شیخ تمیم بن حمد آل‌ثانی، حاکم قطر، و جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا، پیروز شد.

عفیف در دقیقه ۲۰ در حالی که سعی داشت از مقابل عبدالله نصیب بگذرد، یک پنالتی نصیبش شد و اولین گل تیم ملی قطر را به ثمر رساند.

این اولین گلی بود که اردن پس از پیروزی در مرحله یک شانزدهم پایانی مقابل عراق خورد.

اردن در نیمه دوم صحنه را عوض کرد و یزان النعیمات توانست در اواسط نیمه دوم گل تساوی را به دست آورد.

با این حال، تساوی دو تیم تنها ۶ دقیقه به طول انجامید، زیرا عفیف با یک گل پنالتی دیگر، نتیجه را ۲ بر ۱ کرد.

با ۱۳ دقیقه وقت اضافی، اردن تمام تلاش خود را کرد تا یک بار دیگر به گل تساوی دست یابد اما این عفیف بود که با زدن سومین گل پنالتی، اردن را پشت سر گذاشت و تیمش را به مقام قهرمانی جام ملت‌های آسیا رساند و با مجموع ۸ گل در هجدهمین دوره جام ملت‌های آسیا ، عنوان بهترین گلزن مسابقات را کسب کرد. آیمن حسین، مهاجم تیم ملی عراق، با ۶ گل در این رقابت‌ها در رده دوم قرار گرفت.

تیم ملی فوتبال ایران، روز چهارشنبه ۱۸ بهمن، در مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا در ورزشگاه «الثمامه»، با نتیجه سه بر دو مقابل قطر شکست خورد و به فینال این مسابقات نرسید.

XS
SM
MD
LG