لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ایران ۲۰:۰۰

تیم‌های ملی فوتبال ایران و ازبکستان مساوی کردند


نیم‌ ملی فوتبال ایران در دومین دیدار خود در گروه پنجم دور مقدماتی و‌ انتخابی جام‌ جهانی ۲۰۲۶ مقابل  ازبکستان متوقف شد
نیم‌ ملی فوتبال ایران در دومین دیدار خود در گروه پنجم دور مقدماتی و‌ انتخابی جام‌ جهانی ۲۰۲۶ مقابل  ازبکستان متوقف شد

تیم ملی فوتبال ایران روز سه‌شنبه سی‌ام‌ آبان، در سالروز‌ شکست شش بر دو از تیم انگلیس در جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر، در ورزشگاه ملی «تاشکند» به مصاف ازبکستان رفت و با تساوی ۲-۲ مقابل میزبان از شکست گریخت.

ایران در نیمه نخست نمایش بهتری داشت و توسط رامین رضائیان در دقیقه ۱۶ و مهدی طارمی در دقیقه ۳۸ به گل رسید. اما در نیمه دوم، اورونوف در دقیقه ۵۲ و سرگی‌اف در دقیقه ۸۳ برای ازبکستان گلزنی کردند تا عیار تیم ملی در مقابل یکی از رقبای درجه دوم آسیایی‌اش مشخص شود.

امیر قلعه‌نویی در روزی که علیرضا جهانبخش را در اختیار نداشت، علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، رامین رضائیان، حسین کنعانی‌زادگان، میلاد محمدی، مهدی ترابی، سعید عزت‌اللهی، محمد محبی ‌از دقیقه ۷۵- مهرداد محمدی، سامان قدوس از دقیقه ۴۳- علی کریمی، مهدی طارمی و سردار آزمون از دقیقه ۷۵- روزبه چشمی، را به زمین‌فرستاد.

با این تساوی، تیم‌های ایران و ازبکستان هر دو ۴ امتیازی شدند. ایران که در هفته نخست رقابت‌های انتخابی جام جهانی با چهار گل هنگ‌کنگ را شکست داد، به لطف تفاضل گل بهتر تا پیش از بازی سوم برابر ترکمنستان، صدرنشین باقی‌ ماند.

ازبکستان هم که در فینال تورنمنت چهار جانبه کافا با یک‌گل مقابل ایران مغلوب شده بود، با این تساوی پس از ایران با ۴ امتیاز در رتبه‌ دوم گروه جای گرفت. ازبک‌ها در دور مقدماتی جام‌جهانی در گام نخست، با نتیجه سه بر یک مقابل ترکمنستان به برتری رسیدند.

تیم اربکستان در آخرین دیدار خود به مصاف هنگ‌کنگ خواهد رفت.

XS
SM
MD
LG