لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ایران ۱۸:۵۷

رد ادعای وزارت خارجه جمهوری اسلامی؛کنفدراسیون فوتبال آسیا، تیم سپاهان را در مقابل الاتحاد عربستان بازنده اعلام کرد


سردیس قاسم سلیمانی در ورزشگاه نقش جهان اصفهان، محل مسابقه سپاهان و الاتحاد
سردیس قاسم سلیمانی در ورزشگاه نقش جهان اصفهان، محل مسابقه سپاهان و الاتحاد

رسانه‌های ایران چند هفته پس از لغو مسابقه فوتبال میان تیم سپاهان و الاتحاد عربستان گزارش دادند که کنفدراسیون فوتبال آسیا، اِی اف سی، نتیجه این بازی را سه بر صفر به نفع تیم الاتحاد اعلام کرده است.

این در حالی است که وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی اعلام کرده بود که ایران و عربستان بر سر تکرار این مسابقه به توافق رسیده‌اند.

براساس رأی کنفدراسیون فوتبال آسیا، باشگاه سپاهان به پرداخت ۲۰۰ هزار دلار جریمه نقدی و برگزاری سه بازی خارج از ورزشگاه نقش جهان نیز محکوم شده است.

بنا بر گزارش‌ها، ناظر کنفدراسیون فوتبال آسیا این مسابقه را به دلیل قرارگرفتن سردیس قاسم سلیمانی در مسیر رفت و آمد داور هنگام مشاهده تصویرهای وی.اِی. آر در ورزشگاه نقش جهان لغو کرد.

این دوتیم قرار بود در هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا روز ۱۰ مهر در ورزشگاه نقش جهان أصفهان در برابر شصت هزار تماشاچی با یکدیگر مسابقه دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مسئولان باشگاه سپاهان به تذکرات ناظر کنفدراسیون فوتبال آسیا برای تغییر محل این سردیس و برداشتن مانع رفت و آمد داور بی‌توجهی کرده بودند.

پیشتر سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ، ناصر کنعانی، از شکایت جمهوری اسلامی ایران از ناظر بازی سپاهان و الاتحاد به‌ کنفدراسیون فوتبال آسیا خبر داده بود.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، لغو مسابقه فوتبال میان تیم سپاهان و الاتحاد در آن زمان به نگرانی‌هایی درباره تاثیر این رویداد بر روابط تازه برقرارشده میان جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی دامن زده بود.

کنفدراسیون فوتبال آسیا هنوز بیانیه‌ای رسمی در این باره صادر نکرده و استعلام بخش فارسی صدای آمریکا از این کنفدراسیون بی‌پاسخ مانده است.

باشگاه فوتبال سپاهان اعلام کرده که علیه تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره بازی تیم‌های فوتبال سپاهان و الاتحاد شکایت خواهد کرد.

XS
SM
MD
LG