لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ایران ۰۰:۴۵

سخنگوی عرب‌زبان‌ وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به سیاست واشنگتن در قبال جنگ غزه استعفا داد


هاله غریط، سخنگوی عرب‌زبان‌ و معاون مرکز رسانه‌ای وزارت امور خارجه آمریکا در دبی، از مقام خود استعفا کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، علت استعفای او، مخالفت با سیاست واشنگتن در رابطه با جنگ غزه اعلام شده است.

به نوشته وب سایت وزارت امور خارجه آمریکا، هاله غریط تقریباً دو دهه پیش به عنوان افسر سیاسی و حقوق بشر به وزارت امور خارجه پیوسته بود.

وی در شبکه‌ اجتماعی «لینکدین» نوشت: «پس از ۱۸ سال خدمت برجسته، در مخالفت با سیاست غزه ایالات متحده، در‌آوریل ۲۰۲۴ استعفا خود را اعلام کردم.»

در این حال، یکی از سخنگویان وزارت امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه ششم اردیبهشت، در یک نشست مطبوعاتی در این مورد گفت که این وزارت خانه کانال هایی برای نیروی کار خود دارد تا در صورت مخالفت با سیاست های دولت، نظرات خود را به اشتراک بگذارند.

استعفای هاله غریط، سومین استعفا از وزارت خارجه آمریکا بر سر مخالفت با جنگ غزه است.

نزدیک به یک ماه قبل، آنل شلین از دفتر حقوق بشر وزارت امور خارجه، پیش از او جاش پل، یک مقام وزارت امور خارجه، در ماه اکتبر سال گذشته میلادی استعفا خود را اعلام کرده بودند.

طارق حبش، یکی از مقامات ارشد وزارت آموزش و پرورش آمریکا که فلسطینی-آمریکایی است، نیز در ماه ژانویه سال جاری میلادی از سمت خود کناره‌گیری کرده بود.

بر اساس این گزارش، ایالات متحده در مورد حملات اسرائیل به غزه که ده‌ها هزار کشته برجای گذاشته و به گفته سازمان های امدادرسانی، باعث یک بحران انسانی شده است، به دلیل حمایت از آن کشور هدف انتقادهای داخلی و جهانی قرار گرفته است.

این در شرایطی است که جو بایدن،‌ رئیس‌جمهوری ایالات متحده، و شماری از مقامات آمریکایی در ماه های اخیر بارها خواستار توقف جنگ و کمک رسانی به غیر نظامیان در غزه شده اند.

XS
SM
MD
LG