لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ایران ۱۴:۲۳

وزیر دفاع اسرائیل: حزب‌الله را در بیروت، دمشق و هر مکان دوردست دیگر هدف قرار می‌دهیم


یوآف گالانت، وزیر دفاع اسرائیل
یوآف گالانت، وزیر دفاع اسرائیل

یوآف گالانت، وزیر دفاع اسرائیل، روز جمعه دهم فروردین از گسترش حملات و افزایش آنها علیه حزب‌الله لبنان خبر داد.

اظهارات آقای گالانت یک روز پس از حملات مرگبار منتسب به اسرائیل علیه اهدافی در فرودگاه شهر حلب سوریه و نیز حمله مرگبار روز جمعه به خودروی حامل علی نعیم، معاون فرمانده یگان موشکی حزب‌الله، در جنوب لبنان می‌آید.

دیدبان حقوق بشر سوریه مستقر در بریتانیا، آخرین آمار تلفات حمله منتسب به اسرائیل علیه اهدافی در فرودگاه حلب را ۴۴ تن عنوان کرده و افزوده هفت تن از آنها عضو حزب‌الله بودند.

یوآف گالانت هشداد داد کشورش از حالت دفاعی به حالت تعقیب حزب‌الله روی می‌آورد و محل فعالیت این گروه در بیروت، دمشق، و یا هر مکان دوردست دیگر را هدف حمله قرار خواهد داد.

او افزود صبح روز جمعه حمله مرگبار به علی نعیم را نیز مشاهده کرده است.

وزیر دفاع اسرائیل یادآور شد حزب‌الله مسئول خسارات جدی واردشده بر لبنان است و شخص حسن نصرالله مسئول آمار بالای تلفات ناشی از حملات اسرائیل به این گروه است.

یوآف گالانت افزود تا کنون ۳۲۰ عضو حزب‌الله کشته شده‌اند و این گروه هزینی هر اقدامی را که علیه اسرائیل انجام دهد، پرداخت خواهد کرد.

حزب‌الله لبنان روز چهارشنبه، هشتم فروردین، ده‌ها راکت به سمت کریات ‌شمونا، شهر شمالی اسرائیل در نزدیکی مرز لبنان، شلیک کرد.

به گزارش رویترز، این گروه تحت حمایت جمهوری اسلامی گفت که این حمله راکتی را در پاسخ به یک حمله مرگ‌بار اسرائيل به جنوب لبنان در روز سه‌شنبه هفتم فروردین، انجام داده است. در آن حمله، دست‌کم هفت تن کشته شدند.

وبسایت‌های اسرائيلی در اوائل اسفند ماه سال گذشته به نقل از پایگاه اینترنتی «پست‌عربی» گفتند سپاه پاسداران به حزب‌الله لبنان برای تشدید حملات علیه اسرائیل در صورت عملیات زمینی ارتش اسرائیل در رفح «چراغ سبز» نشان داده است.

سایت اسرائيلی «آی‌۲۴ نیوز» گفت «پست‌عربی» ترکیه، به نقل از منابع مختلف ایرانی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نوشته است که این دستور را اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله، هنگام دیدار آنها در بیروت داده است.

به گفته این سایت خبری بر اساس گزارش‌ها، نصرالله برای آماده شدن از قاآنی خواسته است که علاوه بر پهپادها و سامانه‌های تجسسی و ارتباطی روسی، موشک‌های بالستیک کوتاه و میان برد بیشتری به لبنان بفرستد.

از زمان حمله تروریستی ۱۵ مهر حماس به اسرائیل، حزب‌الله لبنان به عنوان مهم‌ترین گروه نیابتی جمهوری اسلامی در منطقه، تقریبا به طور روزانه حملاتی علیه مواضع ارتش اسرائیل در شمال این کشور و همچنین غیرنظامیان اسرائیلی مستقر در نزدیکی مرز مشترک لبنان و اسرائیل انجام داده است.

در مقابل، اسرائیل نیز بر شدت و تعدد حملات خود علیه مواضع و زیرساخت‌های حزب‌الله در لبنان و سوریه افزوده و بر خلاف رویه معمول خود، مسئولیت چند حمله در سوریه را نیز پذیرفته است.

ارتش اسرائیل هشدار داده چنانچه حزب‌الله به جای توقف حملات و دورشدن از مناطق مرزی وارد جنگی گسترده با اسرائیل شود، ممکن است کل کشور لبنان تحت تاثیر عواقب چنین جنگ قرار گیرد.

XS
SM
MD
LG