لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ایران ۱۸:۴۸

یک جلسه محرومیت و جریمه نقدی حاصل «حرکت ناشایست» کریستیانو رونالدو


فدراسیون فوتبال عربستان سعودی روز چهارشنبه اعلام کرد که کریستیانو رونالدو به دلیل انجام «حرکت ناشایست» پس از پیروزی ۳ بر ۲ النصر مقابل الشباب، یک جلسه محروم شده است.

کمیته انضباطی و اخلاق فدراسیون فوتبال عربستان سعودی اعلام کرد که ستاره پرتغالی باید مبلغ ده هزار ریال سعودی (۲۶۶۶ دلار) به فدراسیون و ۲۰ هزار ریال سعودی به باشگاه الشباب برای جبران هزینه های شکایت، جریمه پرداخت کند. این کمیته تاکید کرد که این تصمیم قابل تجدید نظر نیست.

ویدئوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی پس از سوت پایان بازی، رونالدو را در حالی که دست خود را پشت گوشش می‌گذارد و سپس چندین بار مشت خود را مقابل ناحیه لگن خود حرکت می دهد، نشان می‌دهد. به نظر می رسد این حرکت خطاب به هواداران رقیب، الشباب، بوده است.

در پس زمینه، شعارهای «مسی» به گوش می رسد که به رقیب دیرینه فوتبال رونالدو از آرژانتین اشاره دارد.

کریستیانو رونالدو از محبوب‌ترین بازیکنان فوتبال جهان در دهه‌های اخیر محسوب می‌شود که در باشگاه‌های بزرگی چون منچستریونایتد و رئال مادرید توپ زده است.

رونالدو در سال ۱۴۰۱ با قراردادی دو سال و نیمه به ارزش بیش از ۲۲۰ میلیون دلار به النصر پیوست. این در حالی است که او میلیون‌ها دلار از تبلیغات تجاری و بازرگانی نیز درآمد کسب می‌کند.

رونالدو در جریان مسابقات لیگ قهرمان باشگاه‌های آسیا با النصر به تهران رفت و مقابل پرسپولیس قرار گرفت. حضور این ستاره پرتغالی در تهران با استقبال هزاران ایرانی همراه بود و به دلیل حواشی خاص به جنجال بزرگی برای مقامات ایرانی تبدیل شد.

منبع : ایی‌اس‌پی‌ان

XS
SM
MD
LG